WordPress vs hackere

Øget længde på meta beskrivelser

Måske er du en af dem, der har opdaget, at det er nu længere, meta-beskrivelser

Måske er du en af dem, der har opdaget, at det er nu længere, meta-beskrivelser, som i søgeresultaterne på Google? I en årrække Google har afprøvet forskellige længder, noget, de har gjort den sidste tid. Nu ser dog, at testene har givet gode resultater, hvor de har nu besluttet at udvide antallet af tegn fra omkring 160 og 320. Det er officielt bekræftet, at Search Engine Land, en talsmand for Google.

Øget længde på meta beskrivelser

“Vi har for nylig foretaget en ændring for at give en mere gryde og nyttige uddrag, for at hjælpe mennesker til bedre at forstå, hvordan sider der er relevante for deres søgninger. Dette resulterede i uddrag ved at blive lidt længere i gennemsnit.” – Talsmand i Google.

Meta beskrivelser, som nu skal være mere beskrivende og nyttige

Google ønsker brugerne at få en mere beskrivende og hjælpsomme beskrivelse, når de foretager en søgning. På baggrund af dette, har de nu fordoblet længde 320 tegn. Med andre ord, dette resulterer i, at metabeskrivelsene nu i gennemsnit bliver længere.

Som vi kan se i klippet nedenfor fra RankRanger, steg antallet af tegn på metabeskrivelsene i slutningen af november. Før denne ændring blev metabeskrivelsene på et gennemsnit af 148 tegn i DK, mens det er nu placeret på 205 ratings. Der er ingen ændring på metatitlene.

Brug SEO analyse til at finde gode Meta beskrivelser

Øget antal af tegn i metabeskrivelsene

“Jeg vil spørge rundt. Men som en guide, er det ikke sandsynligt, at være længere end 320 tegn, som jeg mener, er det antal, vi viser nu. Hvis du havde en meta description længere end det — OG vi brugte det præcis (hvilket ofte ikke er tilfældet) — længere ville ikke vise.” – Danny Sullivan, Google

Nu kan du måske tror, at du er nødt til at optimere alle metabeskrivelsene igen, men Google anbefaler ikke at gøre det. Dette så metabeskrivelsene nu undergår en mere dynamisk proces, hvor teksten er autogenerert baseret på søgeintentionen til brugeren og indholdet på hjemmesiden.

Læs mere om Googles 200 ranking raktorer

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

WordPress vs hackere